Langs de rivier.... - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu Langs de rivier.... - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu

Langs de rivier....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pauline

07 Januari 2010 | Maleisië, Sandakan

06-01-2010

Goed geslapen, nadat we een kikker van de kamer hadden verwijderd en Suzanne had staan gillen vanwege een salamander in badkamer. Nog vóór het ontbijt, 6.30, gaan we de rivier weer op, om te zien en te horen hoe de jungle ontwaakt. We varen zo’n 1.1/2 uur over de rivier en zien weer de groep neusapen, een groep makaken, baardzwijn,wat ijsvogels, 2 gibbons(heel ver weg en heel zeldzaam). We drinken onderweg koffie/thee en bij terugkomst hebben we ontbijt op een platform in de jungle…heel gezellig!
Hierna gaan we naar het dorpje aan de overkant (Abai) en helpen de bevolking door een boom(Nipah-palm) te planten. Tot nog toe hebben we ontzetten gemazzeld met het weer, nu krijgen we een buitje ,dus snel allemaal een poncho aan…wat een gestuntel..haha…en geen gezicht natuurlijk. We staan ook meteen tot onze enkels in de blubber, want de buien hier zijn niet misselijk. Gelukkig is het weer snel droog, en gaan we terug naar de lodge voor de lunch. Hierna gaan we met de boot verder de rivier op naar onze volgende stop: de KinabantangRiversideLodge, net zo basic als de vorige, maar wel telefoonverbinding, dus Arvin ook weer blij…. :) Onderweg zien we een krokodil, die zodra we te dichtbij komen(en ik een foto wil maken) de rivier in plonst, maar toch gezien!!
Na inchecken even uurtje vrije tijd en dan om 16.30 weer een riviercruise. We zien weer een hoop beesten en we vermaken ons prima. (Neushoornvogels,makaken, neusapen, varaan)
Om 19.30 gaan we gekleed in sarong dineren. Dit is blijkbaar gebruikelijk hier, ook de mannen dragen een sarong, Arie en Arvin vinden het maar niks..er is een foto gemaakt, maar die mag ik niet plaatsen van Arvin.
Op tijd naar bed, want morgen gaan we om 7.15 terug richting Sandakan.

07-01-2010
Vroeg vertrokken met de boot richting Sandakan. De gids heeft niet veel zin om uit te kijken naar wildlife, dus dat doen we dan maar zelf. We zien een aantal apen, visarenden, een Lesser Adjudant en een soort grote kat(?) en nog wat gespuis. Na een lange boottocht komen we aan in Sandakan. Hier bezoeken we eerst nog een Chinese tempel, waarna we naar ons luxe hotel worden gebracht. Ze zijn hier bomen aan het snoeien(op 20 mtr hoogte) en daarom is het zwembad gesloten. Hopelijk gaat dat zo open, want de jongelui willen even badderen….we hebben verder geen echt programma meer. Morgen naar Kuala Lumpur, waar we nog een dag verblijven en dan via Singapore terug naar Nederland…..wordt vervolgd!

• 07 Januari 2010 - 08:27

@.:

En jij laat je, als grote meid, door je zoon vertellen welke foto's je mag plaatsen? Hij zou waarschijnlijk in die outfit op heel wat feesten erg goed uit de verf komen! Ik denk Mardi Gras, Carnaval e.a.

Jij had toch ook 5 Dutch Monkeys bij je?

Goh, dat jullie van vroege vogels zijn zeg, dat zou zelfs mij als ochtendmens moeite kosten, om nog voor het ontbijt op cruise te gaan.

PS: die "grote kat" was een tijger, DUH!

• 07 Januari 2010 - 08:50

Madre:

wat moet ik nou denken bij Dutch monkey ? Denk men !!! daar in dat verre land, dat de nederlanders er zo uitzien ? Nou kom maar direct naar huis, want dit kunnen we niet tolereren. Maar alle gekheid op een apenstokkie, wat een avonturen, daar is je ouwe moeder nooit aan toe gekomen, dus wees maar dankbaar. Geniet ze nog even en dan is ook dit beleven verleden tijd.Madre

• 07 Januari 2010 - 18:57

De Jongetjes:

Ik heb even een nare mededeling. Jullie moeten daar denk ik blijven !! Wat vervelend nu. Er komt zoveel sneeuw en het zout is op ! (Ze hebben zelfs al met badzout ergens lopen strooien, zodat het hele dorp nu naar lavendel en mango ruikt) !! Hou het toch maar in de gaten, want er is veel vertraging met vliegen. Andrs ga je nog maar wat apen bekijken....... Mocht ik niets meer van jullie horen, doe voorzichtig en een hele goede reis terug.

• 07 Januari 2010 - 19:52

Pieter.:

Nog effe en dan zit deze wereldreis erop voor jullie. Wat kunnen weken hard gaan zeg! Nou,nog een paar dagen en dan zijn de van Gameren weer op honk. Hier in Oud-Beijerland is er al één helemaal in de mood. Nu de rest nog!! Geintje hoor. Een goede en rustige retour reis en graag tot horens.
    Oud-Beijerland.

• 07 Januari 2010 - 21:20

Conny:

Ben blij dat je "eindelijk" weer naar huis komt, maar zal je reisverslagen wel missen. Kun je van de Vlasdreef ook geen real life soap reisverslag gaan schrijven. Ze lezen super lekker weg. (je komt zo wel goed op dreef voor je boek wat je wil gaan schrijven)

• 08 Januari 2010 - 11:11

Aart En Lia:

die sarong gaat toch wel mee naar nederland zeker?dat wil ik natuurlijk wel even zien ha,ha,nou luitjes het zit er bijna op ,volgens ons hebben jullie voor het hele jaar gesprekstof om te vertellen wat jullie hebben meegemaakt!wij verheugen ons op jullie verhalen.verder wensen wij jullie nog een paar rustige dagen,en een goede reis terug.groeten van ons allemaal.