oud en nieuw in de tropen - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu oud en nieuw in de tropen - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu

oud en nieuw in de tropen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pauline

02 Januari 2010 | Maleisië, Kota Kinabalu

31-12-2009
Oudejaarsdag brengen we door bij Olaf thuis. Er komen ’s avonds aardig wat mensen en Olaf’s vrouw en schoonmoeder hebben de hele middag in de keuken het eten voorbereid. We krijgen sla en aardappelpuree, kip(zonder botjes…hier hakken ze normaalgesproken gewoon de kip in stukjes,meer bot dan vlees) en saté van de barbecue,met pindasaus. De familie van Olaf’s vrouw komt binnendruppelen, verder is er nog een Nederlandse oom en tante en de Nederlandse ambassadeur van Maleisie( die gestationeerd is in Kuala Lumpur) met vrouw en drie kinderen. Doordat wij al om 5.45 waren opgestaan, duurt de dag wel erg lang en kunnen we het ternauwernood wakkerhouden tot 0.00, maar ons jaar 2010 duurt in elk geval 7 uur langer dan dat van de gemiddelde Nederlander.
01-01-2010
Nieuwjaarsdag gewoon vroeg eruit en even een Hollands ontbijtje, hierna gaan we met het busje naar het dorpje Penimbawan. Dit is een klein visserdorpje, wat leeft in huisjes op palen boven de zee. Ze hebben geen water of electriciteit. De mensen zijn erg vriendelijk, sommigen wat schuw. Het is mooi om te zien hoe deze mensen leven en blij zijn met vrijwel niets.
Na dit dorpje gaan we nog naar een Chinese tempel, een marktje en een Chinese begraafplaats. Rond 14.30 worden we afgezet bij ons hotel voor de komende dagen, het Sutera Pacific Harbour Hotel. Een superdeluxe 5* hotel aan de zee. Helaas begint het weer te hozen, dus van zwemmen komt niks meer. ’s Avonds even naar de stad, waar we de kinderen hun zin geven en McDonalds onveilig maken….Eindelijk patat na al die rijst…pffft

02-01-2010
Vanochtend worden we,uiteraard vroeg opgehaald om te gaan raften. Eerst een uurtje rijden naar de wilde? rivier, daar gaan we in twee rafts en laten ons meevoeren door de stroming. Zo ontzettend “wild” is de rivier niet, af en toe een versnellinkje, maar de begeleiders proberen het voor ons toch nog een beetje spannend en leuk te maken. Af en toe gooien ze een bak water over ons heen en we stoppen twee keer om even te zwemmen. Bij één wat ruwer stuk, zien we opeens Suzanne door de lucht vliegen en in het water landen…uiteraard tot hilariteit van de anderen. Als we bij het eindpunt zijn, krijgen we nog een heerlijke lunch en daarna worden we teruggebracht naar het hotel, waar Arvin, Kyra en Lizette meteen het prachtige zwembad in duiken. Vandaag niet veel foto’s gemaakt, alleen een aantal met de onderwatercamera. Toen ik ze bekeek bleek één of andere lolbroek een foto van mij gemaakt te hebben, waarbij ik mezelf in eerste instantie niet herkende en vervolgens onbedaarlijk de slappe lach kreeg. Ik moet hem nu onder dwang hier plaatsen, dus…..

• 02 Januari 2010 - 08:55

@.:

Als dit de foto is van jou onderwater, dan mis ik toch iets. Namelijk jou, en het onderwater. ;-)

• 02 Januari 2010 - 12:16

Geijseltjes:

Hoi Arie, Pauline en kids, Allerbeste wensen voor 2010! Telkens weer leuk om jullie belevenissen te lezen. Wederom veel plezier toegewenst.

Groetjes.

• 02 Januari 2010 - 18:19

Madre:

Weer een paar speciale dagen verder.Weet je zeker, dat je dit bent ?? Ik herken hier géén familie in . Maar.... als je haar maar goed zit. Toch? Jullie warmte en regen, wij sneeuw en ijs. Dat kan allemaal op deze aardkloot. Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal. Liefs, shalom, Madre

• 02 Januari 2010 - 20:20

De Jongetjes:

Lieve allemaal !

De allerbeste wensen voor 2010 en vooral een goede gezondheid ! Heb weer genoten van de stukjes en het is een vakantie die jullie allemaal nooit zullen vergeten. Hoe is het in Rhoon ? Vanmorgen leek het wel of re poedersuiker gevallen was, zo prachtig wit was alles weer. Gelukkig kwamen de gasten al om 11.00 uur om te brunchen en daarna hebben we een uurtje de bowlingbaan onveilig gemaakt. Heel wat anders dan effe raften met een helmpie op...... Geniet ze en schrijf, kusjes van alle de jongetjes.