snorkelen bij Menjangan-Island - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu snorkelen bij Menjangan-Island - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu

snorkelen bij Menjangan-Island

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

09 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Vandaag gaan we snorkelen bij Menjangan. Het is dik een uur rijden vanaf Lovina, maar het moet er erg mooi zijn. Niet alleen mooi....ook duur. Het blijkt dat Menjangan onderdeel is van een National Park en dat er daarom overal toezicht is, waar je dus ook extra voor betaald. Hoe dan ook: het is dubbel-en-dwars de moeite waard. We worden met een bootje naar het eiland gevaren. Aan boord trekken we onze flippers en snorkels aan en springen dan overboord. Het is een rotsachtige kust, met een meter of 25 ondiep(2-2.1/2 mtr) water en dan ineens een diepte van 60 mtr. In het ondiepe gedeelte zitten al prachtige vissen, maar op de grens van ondiep-diep zijn echt de mooiste koraalriffen te zien met uiteraard vele soorten gekleurde vis, van klein tot groot. Je kijkt je ogen uit.(En geen kwalletjes, meisjes) Helaas ben ik mijn onderwatercamera vergeten, dus geen plaatjes hiervan.
Halverwege de middag weer bij de villa, nog even het zoute water eraf spoelen en een boekje en dan komt Komang alweer voor het avondeten. Ze heeft zelf voorgesteld een rijsttafel te maken met gele rijst...vinden wij helemaal prima natuurlijk. Ze brengt daarvoor wel een 'friend' mee, want ze kan alleen niet alles dragen en niet klaarmaken. De dames staan dik een uur in de keuken, maar komen dan met heerlijke hapjes...mmmm....we gaan proberen of Komang in de koffer past!

• 09 Augustus 2010 - 14:13

Pa &A:

Had Arie nu echt zo'n honger dat Komang hem zo'n vol bord heeft opgeschept? Aan de andere foto te zien, kan je er kennelijk van de grond eten, of in elk geval iets erop klaarmaken.

• 09 Augustus 2010 - 17:22

Madre:

Nou, alles ziet er weer kostelijk uit. Ik neem wel een oud prakkie met prei. Je moet toch wat, nietwaar. Genietze, shalom, madre

• 10 Augustus 2010 - 21:57

Car:

Dan zal ik ook maar is een keertje reageren. Ik volg al jullie reisverslagen op mijn blackberry maar kan de foto's daar niet op zien en ook niet reageren op de blog. Dus omdat ik nu toch foto's aan het kijken was(wat er allemaal leuk uit ziet) zal ik ook maar even reageren. Hier gaat alles goed, we zijn net weer naar de film geweest. Morgen komt er iemand voor die vaatwasser. Geniet er nog maar even van en bereid je maar vast voor op thuis, want dan mag je weer zelf koken en de tuin doen enz. hahahaha!!

xxx

• 12 Augustus 2010 - 14:59