Alvast richting Zuid-Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu Alvast richting Zuid-Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu

Alvast richting Zuid-Bali

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

12 Augustus 2010 | Indonesië, Kuta

Na ons laatste ontbijtje in de villa, met uitzicht over zee , worden we rond 10 uur opgehaald. We nemen afscheid van Komang en Putu en gaan richting Zuiden. Een rit van ongeveer 80 km, maar door de bergen en met het vele verkeer is het zeker de helft van de tijd filerijden, dus alles bij elkaar toch een dikke 3 uur. We rijden langs de prachtig groene sawa's en zien onderweg het 'echte' Bali. Rond 13.15 komen we aan bij Risata Resort in Kuta, een plaats aan de kust in het Zuiden en op ongeveer 5 min. van het vliegveld. In Kuta is het een aaneenschakeling van kraampjes, waar ze overal hetzelfde verkopen. Ook is er een prachtig strand, waar heel veel surfers hun hart kunnen ophalen: enorme golven! Het resort is prachtig en de kamer die we hebben geboekt is niet meer voorradig, dus we krijgen een gratis upgrade naar een suite. D at is echt mooi, alleen: wat moet je als je met zijn tweeén bent, met twee badkamers. Afijn, het ziet er prachtig uit. Toch ben ik na een uurtje Kuta, met resort en veel te veel toeristen(voornamelijk Nederlanders)en veel te veel verkeer en veel te veel kraampjes, ontzettend blij dat we in het rustige Noorden zaten.
We gaan een hapje eten en wat drinken,kopen nog wat souvenirs, maken nog wat foto's en dan is de koek een beetje op. Morgen moeten we om 7.00 vliegen, dus rond 5.00 op de luchthaven...poeh! Maar het was allemaal super en het is genoeg. Nu de reis nog en dan weer terug naar de kinders en naar het gewone leven....ook heerlijk! En dan weer sparen voor de volgende reis...!

• 12 Augustus 2010 - 13:11

Pa &A:

Het is echt heel mooi geweest, zo hebben wij kunnen ervaren. Bijzondere belevenissen, leuke verhalen, prachtige foto's. Een goede terugreis gewenst. We houden wel contact.

• 12 Augustus 2010 - 15:06

@.:

2 personen - 2 badkamers. Reken het zelf even uit.

Wij vonden Kuta ook niet echt boeiend, we zaten er een kwartiertje vandaan en daar was het heerlijk rustig.

Ik lees wel dat wij ook nog een keer terug moeten!

Leuk hoor :-)