Zoek de dolfijn! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu Zoek de dolfijn! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu

Zoek de dolfijn!

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

07 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

De wekker op 5.45 en dat doet best even zeer... maar we worden om 6.00 uur op 'ons eigen' strand opgehaald met een visserbootje om dolfijnen te spotten. Ik heb daar verschillende dingen over gehoord, variérend van :'ze zitten er altijd' tot 'geen dolfijn te zien'. Arie en ik hebben er dan ook zo onze bedenkingen bij, ook omdat we jaren geleden al eens met de kids een boottocht hebben gemaakt in Turkije met hetzelfde doel en we toen zelfs in de verte geen dolfijn hebben gezien. We varen een klein stukje de zee op en zien dan een stuk of 20 bootjes dicht bij elkaar, we zijn dus de enigen niet. De bootjes maken alsmaar omtrekkende bewegingen , terwijl we genieten van een prachtige zonsopkomst. Als er één keer iemand wijst, gooien alle bootjes hun roer om, om vervolgens allemaal naar dezelfde plek te sjezen. Na een kwartiertje zien we zowaar een dolfijn, dus met de hele meute die richting op. Het lijkt erop dat het een prestigekwestie is, welk van de boten als eerste ter plaatse is. Al gauw blijkt dat als je iets later komt de eerste boten de dolfijnen al weer hebben verjaagd. We zien steeds groepjes dolfijnen, die kriskras heen en weer zwemmen, opgejaagd door een zwerm boten. Het lijkt wel een jachtpartij...ik word er niet vrolijk van....Als ik dolfijn was, zou ik toch mooi voor open zee kiezen. Het valt niet mee de beesten op de foto te krijgen...ze zwemmen retesnel en komen heel willekeurig boven. Maar goed, we hebben ze gezien en daar gingen we voor. Als na een uurtje of 2 de meeste boten huiswaarts keren, blijven wij met nog een paar bootjes nog zachtjes ronddobberen. Het lijkt wel of ze hierop hebben gewacht...ineens zwemmen de beesten vlak naast de boot, springen her en der uit het water omhoog en geven een prachtig spektakel ten beste (ook salto's en schroeven zien we, alsof ze uit het Dolfinarium komen) Echt geweldig! Ik denk dat er in totaal wel zo'n 100 dolfijnen te zien waren...dit was natuurlijk ver boven onze verwachting en als ik Komang mag geloven hebben we ontzettend gemazzeld, want soms zijn er géén of maar een paar te zien.(zeggen ze altijd achteraf :-)) Nou, het was dubbel en dwars de moeite waard! (Weet je nog ,ma? Die orka's en bultruggen? was ook zo geweldig!)

  • 07 Augustus 2010 - 09:41

    Pa &A.:

    Je hebt het gemerkt, ook met een bezoek aan dolfijnen moet je geduld hebben, zoals met zoveel dingen in het leven. De bewijzen heb je wel op spectaculaire foto's vastgelegd. Dat je met het maken van die uitvoerige verslagen ook nog tijd hebt om te lezen, verbaast me. Hoe doe je dat? Groet.

  • 07 Augustus 2010 - 16:01

    Lies:

    Hahaha, mam, je hangt bijna op de grond!:D
    Het lijkt me ge-wel-dig die dolfijnen, ik heb ze gezien op jamaica, maar dit is toch wat anders he!
    Ben benieuwd naar de andere feauteau's

    x

  • 07 Augustus 2010 - 16:44

    Madre:

    ondanks het feit, dat je zo lekker lui in de hangmat ligt, heb je ze goed op de foto kunnen krijgen. Is dit trucage of ... ?? Maar het is weer geweldig. En natuurlijk ben ik die amerikaanse orka's niet vergeten. Hoe zou ik kunnen. Een lifetime gebeurtenis.!! Ik hoop morgen Suzanne van de trein te halen. Tot de volgende keer maar weer. Shalom, Madre

  • 12 Augustus 2010 - 14:56

    @.:

    Oooh, dolfijnen, dat wil ik ook! Je hebt toch ook met ze gezwommen in Florida?

    Is die hangmat niet wat te klein voor je ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Pauline

We vliegen op Singapore, dan eerst 6 dagen cruisen(Sing-thailand-Sing)daarna steken we over naar Borneo en trekken we daar 2 weken rond....

Actief sinds 15 Dec. 2009
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 25845

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 15 Augustus 2015

Amerikaans avontuur

26 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

Relaxen op Bali

18 December 2009 - 10 Januari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: