Aan de wandel.. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu Aan de wandel.. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu

Aan de wandel..

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

06 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Twee luie dagen achter elkaar...dat valt ook niet mee. Jullie begrijpen dat Arie inmiddels zo bruin is als een indo..(als dat maar goed gaat bij de douane volgende week)...
Luieren in de bale benong, een huisje achter in de tuin met zeezicht...hier zie je constant de vissers hun netten uitgooien. Ongelooflijk hoe die mensen de hele dag bezig zijn. Vanuit de boot gooien ze de netten in zee en even later gaan aan beide uiteinden 3 mannen de netten inhalen, ze lopen daarbij naar elkaar toe , de netten maken een groot rondje en zo proberen ze visjes in te sluiten. Dit doen ze van zonsopgang tot zonsondergang en één visvangst duurt ongeveer een uur(?) en daarbij vangen ze een stuk of 40 à 50 kleine visjes(formaat sardientje). Deze worden gedroogd, maar volgens ons zit er weinig eetbaars aan.

Vanochtend nog klein stukje gewandeld. Achter de villa is een klein dorp,en daar worden we meteen aangesproken door een bewoner die redelijk Engels spreekt. Hij heeft op cruiseschepen gewerkt, maar heeft nu hier een vrouw en klein ventje van ca. 1 jr. Hij nodigt ons uit om zijn huis te bekijken en zijn (vecht)hanen, vraagt of we wat willen drinken, komt met heerlijke maiskoekjes en laat ons zijn groentetuin zien. Heel gastvrij allemaal...en zo zie je iets van het echte Bali. Het valt ons op dat de mensen in redelijk goede huizen wonen, stenen huizen en dat ze allemaal prachtige bloeiende planten hebben staan. Overal waar je langs loopt zwaaien ze en groeten ze en de kinderen rennen ons achterna...heel vriendelijk volk.

Dan nog even reacties op de reacties:
Allereerst natuurlijk bedankt voor jullie reacties, grappig dat jullie ons weer volgen.
Mams: We zijn blij dat het weer de goeie kant op gaat met je ...
Kinders: Hou vol, maar ik geloof dat het best lukt. Eet ze vanavond, weet niet met welke oma jullie gaan, maar doe haar de groeten.
Suzanne dr vakantie schiet al aardig op, maar ze heeft het heel erg naar haar zin, hebben we vernomen.
Arvin: laat zien dat je een volwassen vent bent en ga achter die boeken aan en bestel de ontbrekende rest.Groeten in OB.
Alfred is denk ik zelf het land uit, dus veel plezier daar.
Pa: bedankt voor je reacties. Ik weet niet of het zoveel duurder is geworden, maar in vergelijking met Thailand of Maleisie(en naar ik heb gehoord Java) is het hier best duur. Voor een dagtrip ben je al gauw zo'n 60 euro kwijt(samen) en dingen als frisdrank, pindakaas of jam, bier, koffie en alle luxe artikelen daar betaal je echt de hoofdprijs voor. Dat van die creditcard wist ik inderdaad, dus die hebben we maar op zak gehouden.

We houden jullie op de hoogte, morgen voor zonsopgang(6.00) de zee op om dolfijnen te spotten...Dol fijn!

• 06 Augustus 2010 - 09:32

Pa &A:

Leuke verhalen, mooie foto's. We genieten met jullie mee. Veel genoegen nog.

• 06 Augustus 2010 - 17:50

Suus:

Vandaag zijn we naar Capri geweest. Echt een supermooi eiland, ben alleen wel verbrand. :(

Ik heb een hele hoop foto's gemaakt want dat hele eiland was gewoon te mooi. Er was een metro ongeluk in Napoli vanochtend maar daar zat ik dus gelukkig niet in. :)

Bijna weer naar huis. Morgen gaan we waarschijnlijk naar een ander eiland dus... goed insmeren maar hahaha. xxxx

• 06 Augustus 2010 - 18:46

Madre:

liefies, het zijn weer prachtige foto's en wat een mooie kindertjes. Ik ben net terug van een gezellige maaltijd met de meissies. Het weekend is begonnen, ook voor jullie . En in dat weekend komen Alfred en Toine en Suzanne weer terug. Ik neem aan óók Irma en André. En dan duurt het voor jullie ook niet zo lang meer. Zonet belde Nettie en ik moest je vooral groeten. En dat doe ik dan bij dezen. Liefs van Madre

• 12 Augustus 2010 - 14:52

@.:

Zie ik daar de Buddha onder een afdakje een boekje lezen??