Singaraya - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu Singaraya - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu

Singaraya

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

01 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Na een zeer rustig dagje gisteren(alleen in de buurt een stukje gewandeld,waarbij het zweet door de bilspleet sijpelde en we dus weer heel snel terug waren bij ons zwembad)hebben we het vandaag zwaar!! De tuinman en onze housekeepster zijn vrij vandaag....pfft. Dat betekent dus dat we zelf een ontbijtje moeten maken...nou dat valt natuurlijk niet mee :-)...de tuin hebben we maar gelaten voor wat het is. Eerst beetje gezwommen en uitgerust van het ontbijt(en de afwas) en daarna stukje langs het strand(zwart zand!!) gelopen naar een naburig vissersdorpje. De mensen zijn echt supervriendelijk hier, alleen moeten wìj nog even van de gedachte af: "Wat zit hier achter? Wat voor zooi willen ze me nu weer aansmeren?" Veel kinderen en ook volwassenen die vragen of ze op de foto mogen en vervolgens bij het zien van het resultaat in een deuk liggen.
Later op de middag komt onze chauffeur ons ophalen en gaan we naar Singaraya, de voormalige hoofdstad en de op één na grootste stad van Bali. We lopen over de local Market, bezoeken nog een Chinese tempel en de oude haven met standbeeld van één of andere Nederlander om daarna aan het strand te dineren bij de ondergaande zon. Daarna worden we weer keurig bij de villa afgezet en kunnen we nog even genieten van een rustig avondje, als die Nederlanders naast ons tenminste niet zoveel herrie maken...
Qua ongedierte hebben we hier al meer gezien dan in Maleisie: vanochtend wemelde het echt van de grote libelles, wel 30 vlak voor het terras... Verder stikt het hier van allerlei soorten mieren, klein,groot, zwart of rood. Toen Arie zijn zwembroek pakte kwam daar een grote spin uit, jeweetwel: zo'n zwarte dikkerd!
Gisteravond hadden we zo'n gemotoriseerde zwarte kever op bezoek, van een centimetertje of 5...en 's avond zijn er hele kleine muskieten, die heel lekker steken als ze de kans krijgen. En natuurlijk ook de hagedissen zijn volop aanwezig, meestal klein(5 cm) en soms wat groter(25 cm)..gelukkig geven wij er niet zo om, alleen de prikmuggen vind ik wat minder, maar kinders; t is maar goed dat jullie thuis zijn gebleven ;-).....

• 01 Augustus 2010 - 12:49

Lies:

tja, dat moet je dan maar voor lief nemen he

• 01 Augustus 2010 - 13:48

De Jongetjes:

Hallo, hier een berichtje uit het verre Rhoon. Is weer niet verkeerd waar jullie vertoeven. Geniet maar heerlijk en straks weer een mooi fotoboekje. Even naar een uitgever en de volgende reis kan weer geboekt worden !

• 01 Augustus 2010 - 14:38

Pa:

Je houdt je dagelijkse verslag keurig bij. Je hebt dit werk van niemand vreemd... We lezen het met interesse. Dineren bij ondergaande zon vinden wij nog altijd het summum van genoegen (mits het eten zelf natuurlijk te nassen is). --- Ik heb nog niets gehoord over een wolkbreuk. Die heb je misschien nog wel te wachten. Anderhalf uur regen, stortregen en nog eens regen, en dan zo maar plotseling: de zon. Misschien gaat het je voorbij. --- Probeer nog een dagje Lombok te doen. Heel aangenaam! ---Ik zag op foto 129 dat Arie aan het vissen is. Nog wat gevangen? --- Nog een waarschuwing: de mensen daar zijn erg vriendelijk maar als ze je kunnen pakken, doen ze het echt. Ik heb een keer in een restaurant m'n creditcard afgegeven. Het duurde me te lang en ik ging kijken. Ze waren bezig hem te kopiëren, zo bleek achteraf. Dus pas op: erbij blijven! Groet, Pa &A.

• 02 Augustus 2010 - 09:48

Madre:

kon ik maar bij jullie zijn om al dat zware werk uit je handen te halen. Zó komen jullie nooit aan vakantie toe. Maar: mooi mooi mooi. liefs, madre

• 12 Augustus 2010 - 14:40

@.:

Had Aai zijn zwembroek nog aan toen die spin eruit kwam?? ;-)