Lovina - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu Lovina - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu

Lovina

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

30 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Goed geslapen, gelukkig weinig last van jetlag, ook al kreeg Arie vanochtend met veel moeite de oogjes open, maar dat verschilt niet met thuis, toch? We doen het lekker rustig aan, zitten heerlijk op het overdekte terras te wachten op een ontbijtje (toast, jam, pindakaas, eitje, koffie en vers fruit in hapklare brokken...dat is toch anders dan in Maleisie dames!)en Komang, de housekeeper, vraagt hoe laat de chauffeur moet komen om ons naar Lovina te rijden. Ons huis is echt prachtig, maar ligt in de middle of nowhere, dus als je ergens naar toe wilt of bv geld wilt halen, moet dat met de auto(10 min. rijden)In Lovina is niet zoveel te beleven, je wordt er konstant lastig gevallen door verkopers van sarongs, kettingen, parels, horloges, etc. We zijn er inmiddels wel achter dat Bali veel minder goedkoop is dan bv Maleisie of Thailand. Je betaalt hier in de supermarkt voor een blikje fris ca. 0,60 € en voor een blikje bier ca. 1,15€. Dus pinnen we een flinke portemonnee vol,(dat gaat hard met al die briefjes) en gaan we heerlijk lunchen voordat de chauffeur ons weer ophaalt. Voor de maaltijd incl. bier betalen we ca.€10, dus dat valt dan weer mee. s Middags lekker bij het zwembad een boekje lezen, naar de vissers op zee kijken en rond een uur of 6 komen de kinderen uit de buurt voetballen op het strand. Komang komt nog onze tuinman voor de komende twee dagen voorstellen, waarschijnlijk is Putu 2 dagen vrij en stel je voor dat er niks aan de tuin wordt gedaan. We hebben het vermoeden dat er aan het eind van het seizoen geen plantjes meer staan, want om maar wat te doen te hebben, worden ze steeds verder uitgedund.Na een heerlijke maaltijd bij zonsondergang en een plonsje in het zwembad, vallen Arie's oogjes weer bijna dicht, dus tijd voor een snurkie....

• 30 Juli 2010 - 15:28

Janny En Jean:

Hai Arie en Pauline, zojuist alles bijgelezen.....het is weer afzien voor jullie :-) Ontzettend fijne vakantie toegewenst en een zonnige groet uit Papendrecht.

• 30 Juli 2010 - 15:35

Suus:

Mwoah, in Maleisie kreeg je ook brokjes kip. Alleen zaten daar botten in. ;)

• 30 Juli 2010 - 17:45

Kyrtje:

wat hebben jullie het slecht met al dat personeel... had ik niet beter mee kunnen komen???

• 31 Juli 2010 - 09:07

Pa:

Ik begrijp dat het lekker rustig is zo samen, zonder een koor van kinderen om je heen, die allemaal hun wensen hebben om weggebracht te worden enz.--- Ja en een ontbijt met o.a. pindakaas dat zou je wel in Papendrecht maar niet op Bali verwachten. Zo zie je dat een vakantie toch altijd weer verrassingen heeft. --- Ach, die 'verkopers', bijna bedelaars, daar werden wij toen we op Bali waren ook een beetje kriegelig van. Maar ja, het is vaak hun enige inkomen. Anneke heeft op Internet een site gevonden van Lovina villa's. Geweldig! Genieten maar. En als de creditcard met al die uitgaven blokkeert, dan mail je maar. Veel plezier. Groet, Pa en Anneke.

• 31 Juli 2010 - 18:58

Lies:

Mam,

Ik denk dat ik je record heb verbroken!
    115 seconden (H)
    Mijn score is:6713

xxx

• 01 Augustus 2010 - 05:52

Madre:

wellll, ik zit hier medelijden te heb.Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaach Liefs, madre

• 01 Augustus 2010 - 11:10

Madre:

en daar ben ik nog een keer. Nu pas de foto's bekeken en het ziet er weer goed uit. Geniet ze. Madre