Op excursie... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu Op excursie... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Pauline Gameren - WaarBenJij.nu

Op excursie...

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

02 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Vandaag een druk program..wekker gezet(voor t eerst) en op tijd ontbijten, want we worden rond 9 uur opgehaald voor een tour door Noord-Bali. Van Oost naar West loopt er een bergketen over Bali, waar dus ook watervalletjes zijn, dus we gaan als eerste naar zo'n waterval. We kunnen kiezen tussen "de normale" of de "twin" en het grootste verschil is de afstand om er te komen. We kiezen voor de Twin omdat de chauffeur/gids beloofd dat dat maar 350 mtr lopen is en de andere 600 mtr. Het is bloedheet en we klimmen en dalen en komen er al gauw achter dat er 3 Europese meters in 1 Aziatische meter gaan...op de foto de spectaculaire waterval...:-)

Na deze beproeving gaan we doorgezweten, maar met de auto, naar het volgende item: Op de berg zitten groepen makaken, we kennen ze nog wel...Deze apen zijn vriendelijk, in tegenstelling tot de Maleisische, en zitten te wachten op toeristen met banaantjes. Wel een leuk tafereel..

Hierna gaan we naar een mooie Hindoetempel, die gedeeltelijk in het water ligt. De bewolking hangt erg laag en er zit regen in de lucht, maar het geeft de tempel wel iets mystieks...Veel toeristen hier, dus dat betekent handel: je wordt van alle kanten aangesproken om alsjeblieft te komen "kaiken,kaiken"

We vervolgen onze trip naar de "fruit-and-flower-market", wat zoveel inhoudt als nóg meer souvenirs en opdringerige handelaren. Was het in het verleden zo dat je bij het afdingen begon op ongeveer de helft van de aangeboden prijs, hier kun je gerust op nul beginnen, je betaald uiteindelijk toch teveel: ze beginnen gewoon op 4x de waarde.

Hoogste tijd om een hapje te eten, dus worden we afgezet bij een toeristenrestaurant met lunchbuffet. Waarschijnlijk stond het eten al een uur of wat klaar: alles min of meer koud en slappe hap...yek.. gelukkig vanavond lekker nasi en saté van Komang!

Na de lunch rijden we verder door de bergen, langs de prachtige rijstvelden en de armoedige dorpjes. Langs de kant liggen overal kleden waar miljoenen kruidnagels op liggen te drogen. Schijnt goeie business te zijn. We stoppen bij het twinlake, best mooi, maar nog steeds verre van helder, dus helaas kun je niet zo ver kijken. Hier staat een man die vraagt of we op de foto willen met een slang(europese mtr of 2) of leguaan...niet dus! Ook hangen er 3 vleermuizen aan een stokje...nog nooit zulke grote en mooie "bats" gezien, wel cm. of 30, en geen idee waarom ze daar blijven hangen....

Na nog een ritje komen we bij de "Air Panas", de warmwater baden, zoals we de PoringHotSprings hadden in Maleisie. We gaan zelf het water niet in, maar het ziet er leuk uit. Alleen zijn de handelaren hier echt hééél opdringerig, dus dat betekent: blik op oneindig en zonder reageren doorlopen.

Als laatste bezoeken we de grootste boeddistisch tempel op Bali:de Brahmatempel. Hier wordt alleen nog 1 x per jaar een ceremonie gehouden en soms wordt er getrouwd.

Na deze tour rijden we nog even langs de ATM om wat geld te pinnen en dan lekker terug naar de villa voor een frisse duik...en de nasi goreng en sateh van Komang..mmmm

• 02 Augustus 2010 - 14:05

Claudia:

De Lovina-tour is altijd leuk om mee te maken!
    Heb m ook al een paar keer gedaan en ieders keer zie jej weer nieuwe dingen.Zijn jullie ook al in Het centrum van Lovina zelf geweest??

• 02 Augustus 2010 - 16:34

Pa &A.:

Bij het lezen van dit verslag gaat het vakantie-bloed weer heftig stromen. We hebben destijds ook bijna al diezelfde dingen bezocht.Heel mooi.De laatste zin van het verslag (pinnen) zal wel een noodzakelijke handeling geweest zijn. Is het dan allemaal zo duur geworden? Wij kwamen (jaren geleden weliswaar) met ons budget heel goed uit. Groetjes.

• 03 Augustus 2010 - 08:56

Piet.:

Hallo vakantie gangers,
    mooi om bijna elke dag jullie verslagen te lezen en de fraaie foto's te bekijken. We moeten het wel geloven: een prachtige reis. Wij houden het maar bij Limburg. ook daar zijn apen,vleermuizen en kinderen die geld uit je broekzak proberen te halen,dus regelmatig pinnen bij de Fortis.
    Tot horens en groeten van Arvin,Chelsea,Corno en wij tweeen.

• 03 Augustus 2010 - 16:23

Madre:

ach mensen, hoe hou je het vol allemaal.?.Geniet ze. Ik ben vanmorgen weer eens wezen werken. Ging goed. Tot de volgende keer, Madre

• 12 Augustus 2010 - 14:44

@.:

Mooie plaatjes, kunnen zo in een reisgids!

Die vleermuizen zijn natuurlijk op Valium.

Wel vervelend van al die handelaren, daar worden wij dus niet goed van.

• 12 Augustus 2010 - 14:44

@.:

Mooie plaatjes, kunnen zo in een reisgids!

Die vleermuizen zijn natuurlijk op Valium.

Wel vervelend van al die handelaren, daar worden wij dus niet goed van.